Femti er ikke ferdig, og ungdommelighet er ikke det eneste idealet. På sin vei mot alderdommen gjør Generasjon X opprør mot ungdommelighetens tyranni ved å omdefinere aldringstegn til hederstegn. Ironigenerasjonen, ofte beskyldt for å aldri vokse opp, er nå opptatt av autentisitet: Vær stolt av ditt grå hår og ta vare på deg selv; det er ingen skam å vise alder. Inspirert av TikTok-trender og sosiale medier er de unge mer opptatt av utseende enn noen gang, men foreldre deres vil vise en annen vei. Generasjon X har ingenting å skamme seg over, de vet å ta vare på sin indre og ytre helse. De har blitt den spreke sykkel- og yogagenerasjonen som kan unne seg å senke skuldrene, i håp om å bidra til det samme for de som kommer etter.
Voksne forbrukeres idealer og forbilder er i endring. Dagens 50–60 åringer, tidligere kjent som ironigenerasjonen, søker nå ironiens motsats; autentisitet. Idealet er «act your age», med klokskap, stolthet, selvinnsikt, god helse og solid økonomi. De krever at produkter, tjenester, kommunikasjons og underholdning tar dem på alvor i den livsfasen de er i, fremfor å anta at de ønsker seg ungdom. Kulturens og kommersens dyrkning av ungdommelighet fremstår ikke bare banal og overfladisk for dagens voksne, men direkte skadelig. Voksne forbrukere ønsker ikke bare å leve godt for sin egen del, men vil også skape positiv endring og redusert press for de som kommer etter.
Dagens voksne ønsker å se seg selv og sin livsfase reflektert på en autentisk måte i kultur, marketing og underholdning. Både for egen del, og for å bidra til redusert utseende- og ungdommelighetspress i samfunnet.
Femti er ikke ferdig, og ungdommelighet er ikke det eneste idealet. På sin vei mot alderdommen gjør Generasjon X opprør mot ungdommelighetens tyranni ved å omdefinere aldringstegn til hederstegn. Ironigenerasjonen, ofte beskyldt for å aldri vokse opp, er nå opptatt av autentisitet: Vær stolt av ditt grå hår og ta vare på deg selv; det er ingen skam å vise alder. Inspirert av TikTok-trender og sosiale medier er de unge mer opptatt av utseende enn noen gang, men foreldre deres vil vise en annen vei. Generasjon X har ingenting å skamme seg over, de vet å ta vare på sin indre og ytre helse. De har blitt den spreke sykkel- og yogagenerasjonen som kan unne seg å senke skuldrene, i håp om å bidra til det samme for de som kommer etter.
Voksne forbrukeres idealer og forbilder er i endring. Dagens 50–60 åringer, tidligere kjent som ironigenerasjonen, søker nå ironiens motsats; autentisitet. Idealet er «act your age», med klokskap, stolthet, selvinnsikt, god helse og solid økonomi. De krever at produkter, tjenester, kommunikasjons og underholdning tar dem på alvor i den livsfasen de er i, fremfor å anta at de ønsker seg ungdom. Kulturens og kommersens dyrkning av ungdommelighet fremstår ikke bare banal og overfladisk for dagens voksne, men direkte skadelig. Voksne forbrukere ønsker ikke bare å leve godt for sin egen del, men vil også skape positiv endring og redusert press for de som kommer etter.
Dagens voksne ønsker å se seg selv og sin livsfase reflektert på en autentisk måte i kultur, marketing og underholdning. Både for egen del, og for å bidra til redusert utseende- og ungdommelighetspress i samfunnet.