CS2023
10 INNSIKTER
TRENDENE
TEMAER
TRENDBASE
PROFF
SØK
X
ANALYSER & EXPLAINERS
Temarapporter
Basic
Basic
Nye forventninger til bærekraft
Forbrukernes forventninger til deg er på vei inn i en ny fase. Se opp for aktivistiske forbrukere med som stiller tøffe - men pragmatiske - krav til merkevarer og bedrifter.
Publisert:
19.4.2023
Basic
Basic
Virale marketingtrender
Trendenes tempo øker og marketing i sosiale medier blir en kamp om å skape virale vinnere. Du må være rask, relevant og rasende festlig for å nå frem. Men hvordan?
Publisert:
24.3.2023
Basic
Basic
Trender i arbeidslivet
Arbeidslivet er i omveltning. En ny generasjon arbeidstagere og ny teknologi endrer måten vi jobber. Vi presenterer 6 trender som kommer.
Publisert:
29.1.2023
Basic
Basic
Økonomisk reorientering
Prisene øker, lommeboka minker. Hva gjør det med forbrukernes atferd og preferanser? Vi ser konturene av en varig endring i folks tankesett.
Publisert:
30.11.2022
Basic
Basic
Slik er ungdom
En ny generasjon, eller som folk flest? Hva er de største forskjellene mellom de unge og andre?
Publisert:
19.10.2022
Basic
Basic
Nå skjer det! Next big thing i tech-trender
Vi pakker ut de viktigste nye tech-trendene som vi kommer til å ta i bruk i hverdagen fremover.
Publisert:
10.10.2022
Basic
Basic
Nordmenn med utenlandsk bakgrunn
1 av 5 norske forbrukere har utenlandsk bakgrunn. En mangfoldig og sammensatt gruppe, men har de noe til felles? Skiller de seg fra andre?
Publisert:
20.9.2022
Basic
Basic
Norsk identitet
Bør du fremheve eller tone ned norsk identitet i kommunikasjon og posisjonering? Vi identifiserer de norske verdiene og hva de betyr for forbrukerne.
Publisert:
30.8.2022
Basic
Basic
Trender i bærekraftig forbruk
Nordmenns atferd og holdning til bærekraftig forbruk modnes. Gode intensjoner erstattes av gode løsninger. Lyst erstatter skam. Vi peker ut veien og mulighetene videre.
Publisert:
3.6.2022
Basic
Basic
Folkets hjertesaker
Alle nordmenn har minst én hjertesak. Det bør også du. Helst en du deler med målgruppen din. Sosiale hjertesaker skaper størst og bredest engasjement, men mange hjertesaker er splittende.
Publisert:
19.5.2022
Basic
Basic
Shoppertrender etter korona
Hvordan vil norske forbrukere bruke penger fremover? Eller vil de ikke det? Vi ser på de lange trendene for forbruk, detaljhandel og shopping fremover.
Publisert:
11.5.2022
Basic
Basic
FUD-faktoren
FUD står for Fear, Uncertainty and Doubt. Frykt og bekymring påvirker oss. Hva er nordmenn mest bekymret for og hvordan endrer det folks atferd, holdninger og forbruk?
Publisert:
22.4.2022
Basic
Basic
Nasjonale interesser
Hva bruker vi tid på og hva er vi opptatt av? Vi har kartlagt nordmenns fritidsinteresser for å lære hvordan forbrukerne kan engasjeres gjennom det som betyr mest for dem.
Publisert:
11.4.2022
OPINION AS
Vulkan 16
0178 OSLO
hei@opinion.no
www.opinion.no