TemarapportCS Basic

Forbrukernes årshjul: Kommersielle ritualer

Når hverdagene flyter og kontrollen glipper blir "stolpene" viktigere: Faste ritualer, sosiale tradisjoner og sesongmarkører gjennom året skaper kommersielle muligheter. Hvilke er størst, hvem markerer dem, og hva er strategiene for å lykkes?
Publisert
30.8.24
Oppdatert
30.8.24
Trenden
Når tiden og rutinene flyter ut, setter folk ekstra pris på livets faste stolper og ritualer. Stadig fler av dem finner plass i forbrukernes årshjul.
innsikten
Nå er flertallet av hverdagene utypiske. Mange mister styring over egen tid, ukene blir ikke som planlagt. Men vi trenger struktur.
muligheten
Merkevarer kan bygge top-of-mind posisjon, lojalitet og forutsigbart salg ved å knytte seg til årets stadig flere forbruksritualer.

Hva er i endring?

OPINION AS
Vulkan 16
0178 OSLO
cs@opinion.no
www.opinion.no