Metatrendene beskriver hva norske forbrukere ønsker mer av i livet, i et 10-15 års perspektiv. Vi tenker på det som grunnleggende forventninger de fleste forbrukere har til deg. Ideelt sett bør du levere på flest mulig for å treffe optimalt. Metatrendene er hygienefaktorer alle må være gode på for å velges av forbrukerne.
Trendhistoriene fødes av metatrendene, og utgjør kjernen i Consumer Stories. De former forbrukernes, atferd, holdninger og preferanser i et 3-7 års perspektiv. Trendhistoriene er unike for Consumer Stories og godt forankret og dokumentert i norske forhold. Du kan benytte de syv trendhistoriene som strategiske veikart for innovasjon, kommunikasjon og kunderelasjon. Hver trendhistorie konkretiseres med fire dynamiske trendretninger med 1-5 års varighet, som fanger de mest aktuelle utviklingstrekkene innenfor trendhistorien.
Vi oppsummerer de viktigste endringene vi mener du bør kjenne til fra årets rapport. Ca 10 nye innsikter publiseres én gang i året i forbindelse med Consumer Stories-seminaret i februar/ mars.
Aktuelle analyser og rapporter med ferske tall og trender. Vi publiserer minst 10 nye temarapporter i året. Proff-abonnenter får i tillegg 10 Bransjerapporter pr år, inkludert minst én rapport spesifikt for din bransje.
Proff-abonnenter får tilgang til grafer og rådata i form av søkbare minirapporter fra vår årlige Consumer Stories-studie. Databanken oppdateres jevnlig gjennom året med nye funn og analyser.