Metatrendene beskriver hva norske forbrukere ønsker mer av i livet, i et 10-15 års perspektiv. Vi tenker på det som grunnleggende forventninger de fleste forbrukere har til deg. Ideelt sett bør du levere på flest mulig for å treffe optimalt. Metatrendene er hygienefaktorer alle må være gode på for å velges av forbrukerne.
Trendhistoriene fødes av metatrendene, og utgjør kjernen i Consumer Stories. De former forbrukernes, atferd, holdninger og preferanser i et 3-7 års perspektiv. Trendhistoriene er unike for Consumer Stories og godt forankret og dokumentert i norske forhold. Du kan benytte de syv trendhistoriene som strategiske veikart for innovasjon, kommunikasjon og kunderelasjon. Hver trendhistorie konkretiseres med fire dynamiske trendretninger med 1-5 års varighet, som fanger de mest aktuelle utviklingstrekkene innenfor trendhistorien.
Vi oppsummerer de viktigste endringene vi mener du bør kjenne til fra årets rapport. 10 nye innsikter publiseres én gang i året i forbindelse med Consumer Stories-seminaret i februar/ mars.