Livet: On-demand. Alt vi trenger. Når vi trenger det. Levert til oss der vi er, uansett hvor og når. Tilpasset oss. En drøm for mange, stress for andre. Men faktum er at de fleste forbrukere gjerne vil ha en enklere, bekvemmeligere hverdag. "Alle" liker den deilige følelsen av å ha alle muligheter tilgjengelig. At ting kommer til oss og tilpasser seg oss, fremfor det motsatte. Kall det gjerne flyt i hverdagen.
Gjennom koronatiden oppdaget mange en ny strømmeverden. Ikke bare Netflix, Spotify, sosiale medier og det vi kjente fra før. Men nå også hjemmemøter, livestreamede seminarer, mat på døra, treningsøkter og legetimer via Zoom. Netthandel og hjemlevering i alle former skjøt fart. En del av den nye atferden tilhører koronatiden, men mye tar vi med videre. Skillet mellom hjemme og borte viskes gradvis ut. Folks forventninger endres: Du må komme til meg, ikke motsatt. Vi setter oss selv og våre egne behov i øyeblikket i sentrum. Økende individualisering er en global megatrend som gir rom for erkjennelsen av at folk er forskjellige og har ulike behov. Det skaper nye utfordringer og muligheter for alle virksomheter om å møte forventningene med teknologidrevet skreddersøm. Individuelt tilpasset mat, helsehjelp og reiseopplegg er bare noen eksempler på en ny verden av individuelt tilpassede tjenester levert on-demand. I 2019 introduserte vi begrepet «Den Blå Prikken». Du vet, den på smarttelefon-kartet som markerer stedet vi befinner oss, og som alltid setter oss i sentrum. Strømming, i vid forstand, vil prege hjemmet, arbeidsplassen og handelen fremover.