Penger, profitt og humor hører sammen for unge

Sparing og investering har blitt en egen sjanger for innhold på sosiale medier. Humor og relaterbarhet er viktige faktorer for at mange nå lykkes med å nå unge med et tema de bare for få år siden syntes var kjedelig og irrelevant. Vi finner store og små aktører, som for en gangs skyld stiller på like fot: DNBs Instagramprofil @dnbung har over 31k følgere. Profilens hovedperson Connie spiller på humor, selvironi og sine egne feil når hun formidler hvordan unge kan ta bedre økonomiske valg. Det skaper bånd med følgerne som kan identifisere seg med hennes tabber og mangel på kunnskap, men også med hennes reise til en mer økonomisk smart hverdag. TikTok er selve ground zero for de nye finfluencers. Der finner du blant mange andre @investermednina (15k+ følgere) som deler spare- og investeringstips som regelmessig får mer enn en halv million visninger på de mest populære videoene.

@dnbung / @investermednina
OPINION AS
Vulkan 16
0178 OSLO
cs@opinion.no
www.opinion.no