En bøtte med kylling på hodet roer stressede kunder

I et av de mer kreative (og humoristiske) marketingtriksene vi har sett på en stund, lanserte KFC i Hong Kong KFC Brainwave Buckets. Hong Kong er en av de mest stressende byene i verden hvor 53% av befolkningen føler seg stresset hver dag. Samtidig viser forskning at comfort food kan lindre stressnivået i hjernen. Som en oppfordring til Hongkongere om å slutte å overtenke og stresse, skapte KFC en hjelm med pannebånd som analyserer hjerneaktivitet. Kundene får på seg hjelmen i restauranten, samtidig som sansene stimuleres av duften av fritert kylling. Sensordataene kobles til en app som gir sanntids biofeedback. Jo lavere hjernebølger (lavt stressnivå), jo flere kyllingbelønninger får man! (Chicken) piece of mind! For ordens skyld: Kampanjen er en ganske humoristisk gimmick, men de har et poeng…

Asiatisk kvinne med KFC hjelm
KFC Hong Kong
OPINION AS
Vulkan 16
0178 OSLO
cs@opinion.no
www.opinion.no