Velkommen til consumer stories!

Slik kommer du i gang.

Tre steg for å komme i gang.

1
Se den korte intro-videoen.
2
Få en rask oversikt over innholdet.
3
Les 5 tips til effektiv bruk av rapporten.

3 minutters intro for nye abonnenter.

Litt om hva du kan forvente av ditt abonnement på Consumer Stories og hvordan få mest mulig ut av det.

Innhold.

Her er beskrivelsen av hva du finner du under menylinkene. Hvis du har brukt rapporten før, ser du en del nytt. Samtidig som alt du kjenner fra før fortsatt er med.
1

Rapporten

Beskrivelse av rammeverk, metode, utvalg og datagrunnlag. Pluss tips om hvordan lese og bruke rapporten mest mulig effektivt,
2

10 innsikter

Kall det executive summary. De viktigste funnene og utviklingstrekkene fra årets rapport. Kokt ned til 10 nye innsikter for 2023-2025. Oppdateres årlig.
3

Trendene

Rapportens kjerne! Seks overordnede metatrender og syv trendhistorier. Alt dokumenteres med tall, og konkretiseres med ferske trendretninger og eksempler.
4

Temaer

Aktuelle dypdykk gjennom analyser, innsikt og gode råd om aktuelle temaer. Alltid med ferske tall og nye observasjoner. Temaer kan være bransjer, målgrupper eller aktuelle fenomener.
5

Trendbase

Kontinuerlig oppdatert base med over 300 trendeksempler til inspirasjon. Søk og filtrér på bransje, trendhistorie, målgruppe og mer.
6

Proff

Proff-abonnement lanseres våren 2024. Ditt eget trend intelligence. dashboard. Pluss ekstra rapporter, presentasjoner, analyser og data.

Fem tips til effektiv bruk av rapporten.

1

Kom innom jevnlig.

This is some text inside of a div block.
2

Bruk trendene aktivt.

This is some text inside of a div block.
3

Finn gullet under Temaer.

This is some text inside of a div block.
4

Pro tip: Bruk Trendbasen.

This is some text inside of a div block.
5

Heading

This is some text inside of a div block.

Slik bruker du rapporten.

100% digitalt, alltid oppdatert.

Noen savner sikkert PDF- og papirrapporten som Consumer Stories-brukere har fått tidligere. Vi forstår det (vi savner den litt selv). Men vi kom til at det er viktigere å kunne oppdatere rapporten jevnlig gjennom året.  Beslutningen styrkes av en brukerundersøkelse vi gjennomførte i 2020.

Der svarte 7 av 10 at de bruker Consumer Stories gjennom hele året. 2 av 3 foretrakk digitalt nettformat fremfor PDF-format (selv om 9 av 10 likevel var fornøyd med det tidligere formatet isolert).

Noen spør om PPT-presentasjoner. Proff-abonnenter får dette for bransjerapporter, hovedtrendene og temarapporter med mye tall og data. De kan du bruke i egne, interne presentasjoner.

Bruk rapporten aktivt og kom tilbake ofte.

Dette er ikke en ferdig rapport. Tvert i mot: vi oppdaterer nettsiden kontinuerlig gjennom året med nytt innhold, temarapporter og påfyll i trendbasen. Noen er faste og planlagte, mens andre er svar på aktuelle temaer og hendelser.

Vi oppfordrer til å besøke oss jevnlig for å få med deg det nye. Kom gjerne med innspill fra om temaer dere ønsker vi skal behandle.

Vi holder deg oppdatert om nytt innhold med et kort nyhetsbrev ca annenhver uke. Vi håper du vil lese det, slik at du ikke går glipp av noe.

Rettigheter til bruk av data.

Alt innhold, tekster, analyser, dokumentasjon og fremstillinger på denne nettsiden er Opinion AS´ eiendom og kan ikke deles, mangfoldiggjøres eller publiseres, verken delvis eller i sin helhet, uten etter skriftlig tillatelse fra Opinion AS.

Tilgang til denne nettsiden kan ikke deles eller spres utenfor Kjøpers egen juridiske enhet. Tilgang kan heller ikke deles med andre juridiske enheter innenfor samme konsern uten etter avtale med Opinion AS.

“Consumer Stories fra Opinion” skal alltid oppgis som kilde dersom dere siterer eller refererer til innhold eller data fra denne nettsiden, internt eller eksternt. Opinion AS har rettighet til fri og ubegrenset bruk av alt materiale som er en del av denne nettsiden.

Vi hjelper deg å ta innsikten i bruk.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål om bruk av Consumer Stories. Enten det gjelder praktisk tilgang til rapporten, eller hjelp med å bruke innholdet. Vi lager tilpassede løsninger og presentasjon for de som ønsker det. Her er vårt lille team, og hvem som hjelper med hva.

Innhold, rapporter, foredrag: Ole Petter.
Abonnement, rapporter, foredrag: Anne-Sofie.
Media og redaksjonell bruk: Tove.
Research og kundestøtte: Herman.
Ole Petter Nyhaug
Trendanalyse, rådgivning, foredrag.
olepetter@opinion.no
Henrik F Hanssen
Trendanalyse, rådgivning, foredrag.
henrik.hanssen@opinion.no
Stian Bråthen
Salg og abonnement.
stian@opinion.no
Hedda Fondevik
Research og kundestøtte.
hedda@opinion.no
OPINION AS
Vulkan 16
0178 OSLO
cs@opinion.no
www.opinion.no