bruk cs proff effektivt

Quick Start guide

Hva inneholder CS Proff, hvordan finne det du trenger, og hva kan du bruke det til? En guide til å få mest mulig ut av abonnementet ditt. Har du spørsmål kan du kontakte oss på cs@opinion.no.

Hva inneholder CS Proff?

Som CS Proff abonnent har du til tilgang til alt innhold på consumerstories.no. Men kun CS Proff abonnenter får tilgang til dette eksklusive innholdet:

Databank

Her finner du aktuelle minirapporter om all slags temaer relatert til forbrukertrender. De fleste er basert på Consumer Stories studien (årlige representative spørreundersøkelser) og våre løpende meningsmålinger gjennom året om aktuelle temaer. Dette er "gullet" hvis du vet å benytte det! Noen få databankrapporter tjener alene inn merkostnaden ved CS Proff abonnementet, og mer til. I tillegg lager vi rapporter basert på åpne, eksterne kilder som SSB eller internasjonale undersøkelser vi synes er relevante.

Databanken består av to typer rapporter: Spørsmål (minirapport basert på ett enkelt spørsmål) og Tema (analyse- og grafikkrapport sammensatt av flere kilder og spørsmål om samme tema). Alle er tagget, koblet og kategorisert slik at du finner det du trenger, og kan linke deg videre til relaterte rapporter og innsikt på Consumer Stories.

Bransjerapporter

Alle abonnenter får ca 10 Temarapporter pr år (menyvalg Temaer), som dypdykk i aktuelle trender gjennom analyse og dokumentasjon. CS Proff abonnenter får i tillegg ca 10 Bransjetrendrapporter per år, med fokus på konkrete trender og fakta for spesifikke bransjer, fremfor generelle trender.  

Vi vet mange har ventet på dette. Vi prioriterer å lage årlige Bransjetrendrapporter som samsvarer med bransjene som er representert blant CS Proff abonnentene.  

PPT og PDF rapporter

Mange har etterspurt PowerPoint eller PDF versjoner av data, analyser og trender. Enten for å plukke ting til egne presentasjoner; for å kunne dele med andre internt; eller fordi de foretrekker PDF/PPT formatet fremfor å lese websider. Vi har ikke gjort det hittil, men kommer til å lage PDF/ PPT rapporter for en del av innholdet, f.eks enkelte Temarapporter, Trendhistoriene, Årets innsikter, og utvalgte data/ funn.

Hvordan finne det du trenger?

Det beste er selvsagt å klikke seg rundt, lese "alt" og gjøre seg kjent med innholdet rundt om på Consumer Stories. Men det har ikke alle tid eller lyst til. Her er noen raske veier til målet:

SØK i Databanken

Bruk fritekstsøket aktivt, det er en kjapp måte å finne rapporter du kan være interessert i. Hvis du vil avgrense mer, og vet hva du er ute etter, kan du filtrere på bransjer/ temaer og på Metatrender.

Følg koblinger og krysslinker

Alle rapporter i Databanken, alle Årets 10 innsikter, alle Trendhistorier og Metatrender er tagget og krysslinket med hverandre. Det er en fin måte å "følge trådene" videre inn i et tema. PS: Krysslinker til og mellom Databank-rapporter åpnes etter lanseringsperioden (1.6.2024) slik at det blir tilgjengelig for deg som er CS Proff abonnent.

Spør oss om hjelp

Leter du etter noe du ikke finner? Ta kontakt, send oss en mail på cs@opinion.no så kan vi raskt avklare om det finnes (og peke deg i riktig retning) eller fastslå at det ikke finnes (ennå...). Kanskje vi kommer på noe annet du likevel kan bruke? Du kan også be oss komme og presentere, holde foredrag eller lede en workshop.

Hva kan du bruke CS Proff til?

Vi anbefaler at du først leser om rettigheter til bruk av data og innhold fra Consumer Stories og CS Proff. Deretter kan du kanskje bruke noen av disse tipsene: 

Gjør research

For eksempel i forbindelse med strategiarbeid, innovasjonsprosjekter eller for å lage deres eget veikart for forbrukertrender. Dykk ned i CS Proff Databank for å finne dokumentasjon om spesifikke temaer, trender eller målgrupper. Med CS Proff er du alltid påkledd og oppdatert på de siste bevegelsene blant  forbrukerne.

Lag interne presentasjoner

Oppdater teamet eller partnerne dine på de siste trendene blant forbrukerne. Bruk innsikter og data i dine egne presentasjoner. Men husk å sitere og ta hensyn til begrensningene i rettigheter.

Bruk i kundemøter og pitcher

Plukk med deg nøkkeltall og poenger, og ta de med i sekken i neste møte, presentasjon eller kundepitch.

Inspirasjon til workshops og innovasjon

Hver av innsiktene er også en mulighet for innovasjon innen produkt og marketing. Hvilke er relevante for dere, og hvilke mulighetsrom skaper de?

OPINION AS
Vulkan 16
0178 OSLO
cs@opinion.no
www.opinion.no